AMACAM X-PKRians? HATI ADA SENANG?

sumber: the flying kick

Asalnya Azwandin Hamzah dengan seorang AJK Cawangan, sangat mesra. Cium mulut lagi... tetapi entah tang mana silap, entah siapa yang sebat lebih banyak duit, maka berlakulah pergeseran dan pergaduhan.

Maka dalam mesyuarat Cawangan di mana Azwandin Hamzah sebenarnya ahli baru tetapi sudah mempunyai rancangan untuk merampas pentadbiran Bahagian, telah mengusulkan agar AJK Bahagian itu dipecat. Tak cukup di Cawangan, didesak pula Ketua Bahagian, Ismail Kijo agar memecat AJK Bahagian itu. Konon katanya, AJK berkenaan tidak jujur, tidak amanah....

Tak macam slogan JMM!!!!

Dia fikir UMNO macam Anwar Ibrahim. Azwandin Hamzah fikir, UMNO ni macam parti masak-masak yang pernah disertainya. Suka-suka hati nak pecat, pecat... Ingat UMNO macam pengurusan JMM yang berkisar kepada dia sendiri dan dua orang pembantunya yang serba tolol!

Eh, JMM ada ahli ke?

Menariknya, apabila mesyuarat Bahagian, bukan main lagi disanjung, dipuja, dilambung dan dibodek AJK yang ingin diusulkan agar dipecat. Konon-kononnya berterima kasih sangatlah kepada AJK tersebut kerana tanpa bantuannya, Azwandin Hamzah tidak dapat tempat dalam UMNO Bukit Antarabangsa.

Lagipun, apalah yang ada pada Azwandin Hamzah, seorang bekas pekerja kedai buku milik Hadi yang berangan-angan menjadi seorang pemegang ijazah dari Universiti Kanada dengan '4 Flat'.

Permainan makhluk jahanam seperti Azwandin Hamzah dalam UMNO semakin berleluasa sekarang ini. Berbekalkan 'pengalaman' mereka bersama-sama PKR, mereka cuba menjadi tuan besar.

Selama 10 tahun lebih mereka tidak berhenti daripada mencaci UMNO, menghamun para pengikut UMNO, mencerca para pemimpin UMNO, menyundalkan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan UMNO, bahkan terlibat dalam menghuru-harakan negara ini di samping menyusahkan jutaan rakyat Malaysia yang lain untuk ulah dan onar mereka sehingga kerajaan terpaksa melakukan pelbagai perkara bagi membetulkan semua rejim pelaburan, kewangan, perbankan dan menarik semula pelaburan bagi membolehkan jutaan rakyat Malaysia kekal mempunyai pekerjaan.

Dengan konon-kononnya mereka telah 'kembali ke pangkal jalan', dosa-dosa mereka kepada majoriti rakyat Malaysia sepanjang lebih 10 tahun menjadi HARAMJADAH, boleh diketepikan begitu sahaja? Dan untuk meraikan puak-puak ini 'kembali ke pangkal jalan', maka peluang di dalam UMNO dibuka seluas-luasnya, walaupun mereka hanyalah gerombolan PEMBOHONG dan PENDUSTA seperti AZWANDIN HAMZAH yang kalau ditanya, dia sendiri tidak tahu yang mana satu dia cakap betul, yang mana satu dia cakap tipu kerana setiap masa dia menipu.

Bak kata bekas kawan 'karibnya', Zahid Mat Arip, "Suruh-suruhlah Azwandin bertaubat. Jangan asyik berbohong lagi."

Ahli-ahli UMNO tidak seharusnya terlalu berbangga dengan bekas-bekas PKR yang pandai bercakap dan temberang ini. Mereka ini sangat licik. Mereka yang pertama-tama keluar dari UMNO untuk menyertai Keadilan, kemudian, mereka jugalah yang menjadi kelompok pertama keluar dari Keadilan untuk kembali menyertai UMNO dengan alasan, sudah bertaubat.

Padahal apa yang mereka nampak sebenarnya adalah satu permainan politik yang amat licik bagi memperolehi kuasa, kemewahan dan jawatan.

Tanya Ezam Mohd Nor, untuk apa dia masih menggunakan Azwandin Hamzah sekalipun Senator Ezam Mohd Nor tahu natijah jikalau SPRM mula menyiasat tentang peruntukan yang diperolehi oleh Azwandin Hamzah dan program-program JMM yang semuanya bertaraf longkang.

Tanya Ezam Mohd Nor, untuk apa dia berusaha menempatkan 'keistimewaan' Azwandin Hamzah dalam TV3 dan UTUSAN MALAYSIA walaupun orang semua tahu, Azwandin Hamzah sebenarnya hanyalah copy-cat yang bukannya tahu apa-apa yang dia cakapkan. Atas kapasiti apa Azwandin Hamzah menerima layanan istimewa daripada 'peruntukan' Senator, ketika JMM sendiri hanyalah sebuah pertubuhan yang anggotanya 'hanya tiga orang'.

Gunjingan nama Dato' Elis Mohd Nor, pegawai khas Najib Abdul Razak, yang konon-kononnya telah merestuinya untuk menjadi calon UMNO di Bukit Antarabangsa, sering dibuat dengan cara yang paling murah. Itulah nama yang paling kerap dijaja oleh Azwandin Hamzah dan konco-konconya. Kononnya sudah dekat dengan Perdana Menteri. Perdana Menteri pun dah restui melalui pegawai khasnya...

Itu kisah seorang x-PKR di Bukit Antarabangsa yang sangat kemaruk untuk membuktikan dia memang seorang pelajar Universiti Kanada, walaupun selama 10 tahun, dia hanyalah kuli kedai buku. Seorang lelaki yang mendakwa dia tidak pernah ketinggalan bereformasi, walhal kata bekas majikannya, dia tidak pernah ke mana-mana kerana kesibukan di kedai buku....

Menariknya, ini jugalah kisah yang berlaku dalam sebuah Cawangan PAS di selatan Selangor apabila orang bekas PKR cuba menguasai kepimpinan Cawangan dan sudah pun menggerakkan bala tentera bagi menguasai Bahagian atau Kawasan. Modus operandi yang hampir sama seperti yang digunakan oleh Azwandin Hamzah!!!

4 comments:

  1. Kamu attack Azwandin tak habis-habis ni untuk apa? Memang dia seorang pejuang Melayu yang kental, membujur lalu melintang patah dan diiktiraf oleh 8 Menteri kabinet Najib sebagai pelapis GenY dalam UMNO, mendapat restu dari PM Najib dan Mantan PM Tun M (mengikut 2 ahli JMM). Seluruh Nusantara mengkagumi beliau dari Indonesia, Malaysia, Thailand dan Vietnam, seAntero Asia tenggara.

    Dato Mail Ketua Bahagian Ampang sepatutnya merasa amat berbangga dengan kehadiran Azwandin di Ampang demi mencetuskan satu revolusi mental dan semangat perjuangan Melayu saperti JMM, yang mana sebelum ini waima semasa Arwah Dato Mufti dulu pun gagal menemui seorang adiwira, seorang tokoh pemidato muda yang begitu tajam dan bernas dalam cara berfikir, strategi dan berbicara!!

    Nah..Telah muncul seorang tokoh berjiwa besar, dengan IQ 101 4-Flat, genius setaraf Einstein, dicelah-celah kekalutan UMNO Ampang dan bakal menggegarkan PWTC dan PMO, mengecutkan perut Azmin Ali (Timbalan Presiden PKR) dan Zuraidah (Ketua Wanita PKR) secara kebetulan menjadi YB di Bukit Antarabangsa dan Ampang....atau sebagai decoy bagi kedua-dua YB tersebut.

    Yang aku amat pasti kedua-dua YB PKR itu amat selesa dengan kehadiran Azwandin di Ampang, mereka dapat tidor lena...walaupun Dato Mail dan UMNO Ampang bekerja sampai subuh.

    ReplyDelete
  2. poorah......terkenal konon....

    ReplyDelete
  3. Nak tanya HAIWANDIN ada tak jual buku 'MUKA MACAM BABI' ???

    ReplyDelete