Penyelaras BN DUN Bkt Antarabangsa Makan Gaji Buta

oleh : suara ampang point

AMPANG - Penyelaras BN DUN Bukit Antarabangsa, Aziz Md Derus yang telah dilantik pada  tahun 2009 untuk bertindak sebagai "wakil rakyat BN" di Bukit Antarabangsa dilapurkan menerima gaji setaraf dengan wakil rakyat dan ini tidak termasuk peruntukkan hampir ratusan ribu ringgit yang disediakan untuk DUN tersebut bagi menjalankan pelbagai aktiviti dan program kemasyarakatan setempat.


Namun beliau yang bertanggungjawab menyelaras  program kemasyarakatan di DUN N19 dilapurkan telah gagal menjalankan tugas beliau sebagai Penyelaras DUN dan wujud kepincangan yang besar di dalam mengendalikan Pusat Khidmat Masyarakat dan juga mengendalikan aduan penduduk.

Maklumbalas yang diterima oleh Suara Ampang Point melalui tinjauan di sekitar Jalan Enggang,  Kampung Berembang, Bukit Antarabangsa, Ampang Jaya, Kampung Melayu dan Kg Sri Tanjung tidak menemui sebarang pejabat atau pegawai penyelaras yang boleh menerima aduan penduduk setempat.

Rata-rata yang ditemubual melahirkan rasa kekecewaan dengan beliau yang lansung tidak turun bertanya khabar mengenai sebarang masalah setempat yang dihadapai oleh penduduk. Malah semasa sesi temubual yang dijalankan ada di antara kalangan penduduk yang tidak kenal Penyelaras BN tersebut.

Aziz Md Derus yang merupakan juga Timbalan Ketua Bahagian Umno Ampang hanya sekali sekala dilihat menjenguk di kawasan DUN tersebut itupun di atas dasar jemputan untuk merasmikan majlis.

Beberapa ahli jawatankuasa Umno Bahagian Ampang yang ditemui mengakui bahawa Aziz Md Derus tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanah kepada beliau di DUN Bukit Antarabangsa jika dibandingkan dengan Penyelaras BN DUN Lembah Jaya, Sheikh Arziman, yang juga Naib Ketua Bahagian Umno Ampang yang mempunyai pejabat pusat khidmat masyarakat di Lembah Jaya.

Suara Ampang Point berkesempatan melakukan tinjauan di pejabat Pusat Khidmat Masyarakat di Lembah Jaya baru-baru ini mendapati pusat khidmat tersebut yang beroperasi dari jam 8.30 pagi diurus tadbir dengan lancar. Beberapa orang penduduk yang ditemubual mengakui keberkesanan Sheikh Arziman menjalankan tanggungjawab beliau.

Malah menurut penduduk di situ "kadang-kadang awak akan lihat Sheikh sendiri memandu van pusat khidmat menghantar orang ke hospital" - jelas beliau

Keinginan Suara Ampang Point untuk melihat pejabat Pusat Khidmat Masyarakat DUN Bukit Antarabangsa di Jalan Bukit Antarabangsa tidak kesampaian apabila diberitahu pejabat tersebut telah "sengaja" ditutup oleh Aziz Md Derus.

Menurut beberapa orang penduduk di situ, pejabat tersebut tidak pernah beroperasi sebagai pejabat pusat khidmat. Tidak pernah ada pegawai yang bertugas menerima sebarang aduan dari penduduk setempat.

Hanya kesungguhan Umno di Bukit Antarabangsa yang telah menggunakan pusat khidmat tersebut untuk menjalankan pelbagai program kemasyarakatan dan secara tidak lansungnya berupaya menutup kepincangan dan kelemahan yang amat ketara jentera pentadbiran yang diketuai oleh Aziz Md Derus di dalam mengendalikan khidmat kepada masyarakat.

"Penyelaras makan gaji buta!" - itu adalah antara beberapa keluhan dan kekesalan beberapa penduduk yang ditemui.

Paling mengejutkan kami bahawa terdapat dakwaan salahguna wang oleh Aziz Md Derus. Beliau yang enggan memberikan nama bagaimanapun mendakwa mempunyai bukti yang cukup untuk membuat pendedahan di dalam masa yang terdekat.

Usaha Suara Ampang Point untuk mendapatkan penjelasan daripada Penyelaras BN tersebut gagal kerana menurut pejabat Umno Bahagian Ampang, beliau jarang berada di pejabat.

DUN Bukit Antarabangsa yang dimenangi oleh YB Azmin Ali pada PRU13, mempunyai sekitar 31,000 pengundi yang berdaftar dengan pecahan gender pengundi lelaki dan perempuan pada kadar yang sama.

23 comments:

  1. inilah parasit-parasit yang merosakkan UMNO malah secara tidak langsung menggelapkan imej Islam memandangkan orang berkenaan sudah pasti Melayu Islam...

    Diberi tanggungjawab, diperam dan dipendam. Bila tak dibagi, sibuk berkempen nakkan jawatan.

    Tu baru satu parasit... sedangkan UMNO Ampang ada parasit yang jauh lebih besar berbanding Aziz Md Derus... bila pulak nak dicampak makhluk tidak berspesies tuh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau sape nak kutok bapak aku ? ko da perfect sngt ke ? bapak aku orng baik la !bukan mcm kau , kutok n fitnah org !! tak de keje fitNAH org ? nak aku kutok bapak kau pulak ke ? main fitnah-2 lak ! diri kau dah bgos eh ? kau rajin sgat ke ?! kalau ko fitnah bapak lagi..kirim salam maut la bangang !!!!!!!!!!

      Delete
  2. Saya amat berbangga dengan pendedahan suara ampang point. Banyak saya dengar perihal cerita cerita tentang Cawangan Bukit Antarabangsa yang aktif. Walaubagaimanapun jangan lah kita masuk bakul angkat sendiri. Dan saya tanya pula di cawangan2 di Lembah Jaya dan juga di kawasasan bukit Indah dimana ramai pula tidak pernah mendengar cawangan bukit antarabangsa. Ada jiga yang tidak sedap saya dengar cawangan ini pun tidak betul. Kerana banyak aktiviti yang dijalankan disalur dari Kemeterian Wanita yang diperuntuk kan untuk wanita tetapi di pesongkan ke program memperkasakan cawangan yang boleh dikatakan tidak sah dan belum di persetujui diperingkat bahagian. Betul ke?Mintak2 tiada kebenaran hal ini. Teruskan perjuangan anda tapi janganlah memfitnahkan orang2 yang tidak berdosa. Kalau ada bukti tolong tunjuk jangan macam PKR. Banyak Kotak tapi kotak simpan sampai expired.Kalau tidak dapat buktikan, boleh dianggap fitnah semata2. Apa bakti Cawangan ini dalam memperbaiki kepincangan di Bukit Antarabangsa. Menurut kawan saya di Bukit Mawar (?) cawangan ini hanya buat program nak dapat nama aje bukan nak tolong komuniti. Kerana semasa berlakunye Tanah Runtuh, mereka ini tak nampak muka. Ada yang kata cabut lari. Betul ke.

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan Suara Ampang Putri.Aku rasa tenaga di belakang blog Suara Ampang Point adalah dikalangan orang2 Cawangan Bkt Antarabangsa sdri.

    Jadi kerja lain tkde cuma nk menjatuhkah Aziz Derus.Segala program dibuat utk syok sdri sahaja.

    Ketua cawangan pulak bekas pengkhianat talibarut anwar.Kini masuk Umno tak tahu apa tujuan.Samada nk memperkuat Umno Bhg Ampang atau mempunah ranah.

    Mgkn juga 'trojan horse' yang ditanam PKR untuk memperkuatkan Azmin Ali?Kita fikirkan..

    ReplyDelete
  4. saya minta bukti dan segala org persorangan yg mengatakan En.Aziz Derus menjalankan aktiviti yg tidak munasabah ini....malah tidak keterlaluan bahwa ....org-org ini sedang membuat phys war tuk memanam rasa benci pada penyeleras DUN bukit Antarabangsa kerana Azmin Al Bodeki tgh nak jatuh....dalam PKR.-Ainol Azmi Anuar

    ReplyDelete
  5. saya mengenali en aziz derus yang org berhemah tinggi yang berkerja keras demi parti dan tidak pernah mengungkit atas kerja dan usaha beliau. Malah tidak keterlaluan beliau juga antara salah seorang ahli UMNO yang paling bersih yang telah dilahirkan oleh UMNO melalui Arwah Dato Mufti Shuib. Pembohong besar lah pada org yang menabur fitnah.....TAUBAT lah OOOOOIIIIII-ainol azmi anuar

    ReplyDelete
  6. cakap lain bikin lain - mana janji janji org umno nak tlg kami? mana-mana? lu pikir le sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. butoh kau kutok bapak aku !

      Delete
  7. betul le tu. korang lebih sibuk perang sesama sdri dr buat kerja. cuba dtg jenguk kami di jln enggang ni. jgn kata byg korang, bau korang pun jauh sekali. lepas tu korang nk bgtau kerja keras, hemah tinggi, kepala hangguk ko! apa ko ingat kami di sini bodoh mcm ko.

    ReplyDelete
  8. ooooiiiiii aaa: hang bodoh ka atau hang buta? takpun aku rasa hang kaki bodek dgn jilat lebey. belajaq sekolah tinggi bertingkat2 bodoh hang pun tinggi bertingkat2.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,
    Saya memberi salam kerana percaya anda dan rakan-rakan sekeliling anda yang bersama-sama menyokong menulis artikel tersebut Melayu Islam.
    Sukar untuk mengetahui tujuan sebenar anda menulis begitu rupa. Apa pun jika anda tidak tahu dan jika pejabat penyelaras Bukit Antarabangsa yang menjadi isu, anda harus tahu bahawa asal usul pejabat tersebut merupakan pusat bilik gerakan UMNO Bahagian Ampang menjalankan gerak kerja membantu penduduk Bukit Antarabangsa yang begitu ramai terlibat dalam kejadian tanah runtuh baru-baru ini. Tiada niat pun untuk menjadikanya pejabat penyelaras tetapi berlaku demikian kerana banglo tersebut terus menjadi tumpuan masyarakat setempat setelah kejadian. Itu pun atas permintaan dan komitmen yang dijanjikan oleh rakan-rakan yang bermastautin disitu.
    Mungkin anda juga salah seorang yang telah mendapat bantuan dan faedah. Tetapi manusia memang begitu, cepat lupa dan kadang-kadang tak perasan dengan nikmat terutama jika percuma.
    Tulisan anda juga menunjukkan anda pandai-pandai bodoh. Menulis atas fakta yang didengar-dengar tetapi pada masa yang sama menuduh seseorang dan membodek seorang yang lain. Anda juga dilihat pandai menguna pakai laman blog percuma tetapi cukup kurang akal mengenai peraturan dan tatasusila parti yang mungkin anda ahlinya.
    Saluran yang betul ialah meminta penjelasan melalui saluran parti. Jika menuduh mesti ada bukti. Cara yang betul dengan membuat pengaduan. Jangan baling batu simpan tangan atau ada cacing disebalik mi.
    Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.
    Penutupan pejabat tersebut pula terpaksa dilakukan setelah berkali-kali mendapat notis dari pemilik kerana sewa mahal yang tertunggak. Bukan sengaja. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul. Patah pinggang tiada siapa pun yang ambil tahu.
    Jauh perjalanan anda meminta pendapat penduduk sekitar hingga ke Seri Tanjong? Tahukah anda UMNO Bahagian mengurus penduduk Seri Tanjong sejak setinggan tahun 70an dan diberi tapak kekal atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO. Tak mungkin ada orang Seri Tanjong tidak kenal dengan Aziz Md Derus. Sembahyang pun dimasjid yang sama. Kalau ada pun mungkin satu dua orang baru. Beli tapak dari pemilik asal termasuk Zuraidah Kamaruddin, menumpang tuah, heroin PKR yang tidak laku diAmpang.
    Jika tulisan anda atas arahan orang lain menguna taktik ‘bunuh laku’, menunjukkan anda penuh rela menjadi kaldai. Memang ada gaya kerana anda tidak menguna fikiran waras anda mengikuti perkembangan parti. UMNO sudah mendapat cukup pengajaran dari PRU12. Pemimpin UMNO sudah berjanji – pemilihan calun PRU13 adalah orang yang berkhidmat cemerlang dan diterima oleh pengundi. Bukan berdasarkan apa yang ditulis dalam blog yang tidak tentu hujung dan pangkalnya. Jika anda berfikir blog anda akan mempengaruhi cara pemilihan, memanglah andai keldai, kerana pemikiran dan modus operandi pemimpin UMNO terlalu jauh dari jangkauan pemikiran anda.
    Kerajaan Melayu Melaka dijatuhkan orang seperti anda – Kitol. Hari ini dalam menentukan nasib bangsa UMNO tidak lagi memerlukan orang seperti anda. Jika tidak parti akan hancur. Patut sangat anda istihar tidak lagi jadi ahli.
    Terlajak perahu boleh belok dan patah kebelakang. Terlajak kata badan binasa. Terlajak menuduh melalui tulisan diblog mungkin boleh tulis semula. Itu pun selepas mencermin diri – jika kepala dalam cermin tidak bertanduk. Memerlukan kekuatan semangat dan kejujuran kerana kita perlu mensyukuri apa yang Tuhan masih beri kepada kita, pengunaan fikiran dan semua pancaindera dengan betul sebelum ditamatkan perkhidmatan semua itu oleh NYA kerana salah guna.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum,
    Saya memberi salam kerana percaya anda dan rakan-rakan sekeliling anda yang bersama-sama menyokong menulis artikel tersebut Melayu Islam.
    Sukar untuk mengetahui tujuan sebenar anda menulis begitu rupa. Apa pun jika anda tidak tahu dan jika pejabat penyelaras Bukit Antarabangsa yang menjadi isu, anda harus tahu bahawa asal usul pejabat tersebut merupakan pusat bilik gerakan UMNO Bahagian Ampang menjalankan gerak kerja membantu penduduk Bukit Antarabangsa yang begitu ramai terlibat dalam kejadian tanah runtuh baru-baru ini. Tiada niat pun untuk menjadikanya pejabat penyelaras tetapi berlaku demikian kerana banglo tersebut terus menjadi tumpuan masyarakat setempat setelah kejadian. Itu pun atas permintaan dan komitmen yang dijanjikan oleh rakan-rakan yang bermastautin disitu.
    Mungkin anda juga salah seorang yang telah mendapat bantuan dan faedah. Tetapi manusia memang begitu, cepat lupa dan kadang-kadang tak perasan dengan nikmat terutama jika percuma.
    Tulisan anda juga menunjukkan anda pandai-pandai bodoh. Menulis atas fakta yang didengar-dengar tetapi pada masa yang sama menuduh seseorang dan membodek seorang yang lain. Anda juga dilihat pandai menguna pakai laman blog percuma tetapi cukup kurang akal mengenai peraturan dan tatasusila parti yang mungkin anda ahlinya.
    Saluran yang betul ialah meminta penjelasan melalui saluran parti. Jika menuduh mesti ada bukti. Cara yang betul dengan membuat pengaduan. Jangan baling batu simpan tangan atau ada cacing disebalik mi.
    Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.
    Penutupan pejabat tersebut pula terpaksa dilakukan setelah berkali-kali mendapat notis dari pemilik kerana sewa mahal yang tertunggak. Bukan sengaja. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul. Patah pinggang tiada siapa pun yang ambil tahu.
    Jauh perjalanan anda meminta pendapat penduduk sekitar hingga ke Seri Tanjong? Tahukah anda UMNO Bahagian mengurus penduduk Seri Tanjong sejak setinggan tahun 70an dan diberi tapak kekal atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO. Tak mungkin ada orang Seri Tanjong tidak kenal dengan Aziz Md Derus. Sembahyang pun dimasjid yang sama. Kalau ada pun mungkin satu dua orang baru. Beli tapak dari pemilik asal termasuk Zuraidah Kamaruddin, menumpang tuah, heroin PKR yang tidak laku diAmpang.
    Jika tulisan anda atas arahan orang lain menguna taktik ‘bunuh laku’, menunjukkan anda penuh rela menjadi kaldai. Memang ada gaya kerana anda tidak menguna fikiran waras anda mengikuti perkembangan parti. UMNO sudah mendapat cukup pengajaran dari PRU12. Pemimpin UMNO sudah berjanji – pemilihan calun PRU13 adalah orang yang berkhidmat cemerlang dan diterima oleh pengundi. Bukan berdasarkan apa yang ditulis dalam blog yang tidak tentu hujung dan pangkalnya. Jika anda berfikir blog anda akan mempengaruhi cara pemilihan, memanglah andai keldai, kerana pemikiran dan modus operandi pemimpin UMNO terlalu jauh dari jangkauan pemikiran anda.
    Kerajaan Melayu Melaka dijatuhkan orang seperti anda – Kitol. Hari ini dalam menentukan nasib bangsa UMNO tidak lagi memerlukan orang seperti anda. Jika tidak parti akan hancur. Patut sangat anda istihar tidak lagi jadi ahli.
    Terlajak perahu boleh belok dan patah kebelakang. Terlajak kata badan binasa. Terlajak menuduh melalui tulisan diblog mungkin boleh tulis semula. Itu pun selepas mencermin diri – jika kepala dalam cermin tidak bertanduk. Memerlukan kekuatan semangat dan kejujuran kerana kita perlu mensyukuri apa yang Tuhan masih beri kepada kita, pengunaan fikiran dan semua pancaindera dengan betul sebelum ditamatkan perkhidmatan semua itu oleh NYA kerana salah guna.

    -IKHLAS

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum,
    Saya memberi salam kerana percaya anda dan rakan-rakan sekeliling anda yang bersama-sama menyokong menulis artikel tersebut Melayu Islam.
    Sukar untuk mengetahui tujuan sebenar anda menulis begitu rupa. Apa pun jika anda tidak tahu dan jika pejabat penyelaras Bukit Antarabangsa yang menjadi isu, anda harus tahu bahawa asal usul pejabat tersebut merupakan pusat bilik gerakan UMNO Bahagian Ampang menjalankan gerak kerja membantu penduduk Bukit Antarabangsa yang begitu ramai terlibat dalam kejadian tanah runtuh baru-baru ini. Tiada niat pun untuk menjadikanya pejabat penyelaras tetapi berlaku demikian kerana banglo tersebut terus menjadi tumpuan masyarakat setempat setelah kejadian. Itu pun atas permintaan dan komitmen yang dijanjikan oleh rakan-rakan yang bermastautin disitu.
    Mungkin anda juga salah seorang yang telah mendapat bantuan dan faedah. Tetapi manusia memang begitu, cepat lupa dan kadang-kadang tak perasan dengan nikmat terutama jika percuma.
    Tulisan anda juga menunjukkan anda pandai-pandai bodoh. Menulis atas fakta yang didengar-dengar tetapi pada masa yang sama menuduh seseorang dan membodek seorang yang lain. Anda juga dilihat pandai menguna pakai laman blog percuma tetapi cukup kurang akal mengenai peraturan dan tatasusila parti yang mungkin anda ahlinya.
    Saluran yang betul ialah meminta penjelasan melalui saluran parti. Jika menuduh mesti ada bukti. Cara yang betul dengan membuat pengaduan. Jangan baling batu simpan tangan atau ada cacing disebalik mi.
    Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.
    Penutupan pejabat tersebut pula terpaksa dilakukan setelah berkali-kali mendapat notis dari pemilik kerana sewa mahal yang tertunggak. Bukan sengaja. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul. Patah pinggang tiada siapa pun yang ambil tahu.
    Jauh perjalanan anda meminta pendapat penduduk sekitar hingga ke Seri Tanjong? Tahukah anda UMNO Bahagian mengurus penduduk Seri Tanjong sejak setinggan tahun 70an dan diberi tapak kekal atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO. Tak mungkin ada orang Seri Tanjong tidak kenal dengan Aziz Md Derus. Sembahyang pun dimasjid yang sama. Kalau ada pun mungkin satu dua orang baru. Beli tapak dari pemilik asal termasuk Zuraidah Kamaruddin, menumpang tuah, heroin PKR yang tidak laku diAmpang.
    Jika tulisan anda atas arahan orang lain menguna taktik ‘bunuh laku’, menunjukkan anda penuh rela menjadi kaldai. Memang ada gaya kerana anda tidak menguna fikiran waras anda mengikuti perkembangan parti. UMNO sudah mendapat cukup pengajaran dari PRU12. Pemimpin UMNO sudah berjanji – pemilihan calun PRU13 adalah orang yang berkhidmat cemerlang dan diterima oleh pengundi. Bukan berdasarkan apa yang ditulis dalam blog yang tidak tentu hujung dan pangkalnya. Jika anda berfikir blog anda akan mempengaruhi cara pemilihan, memanglah andai keldai, kerana pemikiran dan modus operandi pemimpin UMNO terlalu jauh dari jangkauan pemikiran anda.
    Kerajaan Melayu Melaka dijatuhkan orang seperti anda – Kitol. Hari ini dalam menentukan nasib bangsa UMNO tidak lagi memerlukan orang seperti anda. Jika tidak parti akan hancur. Patut sangat anda istihar tidak lagi jadi ahli.
    Terlajak perahu boleh belok dan patah kebelakang. Terlajak kata badan binasa. Terlajak menuduh melalui tulisan diblog mungkin boleh tulis semula. Itu pun selepas mencermin diri – jika kepala dalam cermin tidak bertanduk. Memerlukan kekuatan semangat dan kejujuran kerana kita perlu mensyukuri apa yang Tuhan masih beri kepada kita, pengunaan fikiran dan semua pancaindera dengan betul sebelum ditamatkan perkhidmatan semua itu oleh NYA kerana salah guna.

    -IQHLAS

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,
    Saya memberi salam kerana percaya anda dan rakan-rakan sekeliling anda yang bersama-sama menyokong menulis artikel tersebut Melayu Islam.
    Sukar untuk mengetahui tujuan sebenar anda menulis begitu rupa. Apa pun jika anda tidak tahu dan jika pejabat penyelaras Bukit Antarabangsa yang menjadi isu, anda harus tahu bahawa asal usul pejabat tersebut merupakan pusat bilik gerakan UMNO Bahagian Ampang menjalankan gerak kerja membantu penduduk Bukit Antarabangsa yang begitu ramai terlibat dalam kejadian tanah runtuh baru-baru ini. Tiada niat pun untuk menjadikanya pejabat penyelaras tetapi berlaku demikian kerana banglo tersebut terus menjadi tumpuan masyarakat setempat setelah kejadian. Itu pun atas permintaan dan komitmen yang dijanjikan oleh rakan-rakan yang bermastautin disitu.
    Mungkin anda juga salah seorang yang telah mendapat bantuan dan faedah. Tetapi manusia memang begitu, cepat lupa dan kadang-kadang tak perasan dengan nikmat terutama jika percuma.
    Tulisan anda juga menunjukkan anda pandai-pandai bodoh. Menulis atas fakta yang didengar-dengar tetapi pada masa yang sama menuduh seseorang dan membodek seorang yang lain. Anda juga dilihat pandai menguna pakai laman blog percuma tetapi cukup kurang akal mengenai peraturan dan tatasusila parti yang mungkin anda ahlinya.
    Saluran yang betul ialah meminta penjelasan melalui saluran parti. Jika menuduh mesti ada bukti. Cara yang betul dengan membuat pengaduan. Jangan baling batu simpan tangan atau ada cacing disebalik mi.

    -IQHLAS

    ReplyDelete
  13. Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.
    Penutupan pejabat tersebut pula terpaksa dilakukan setelah berkali-kali mendapat notis dari pemilik kerana sewa mahal yang tertunggak. Bukan sengaja. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul. Patah pinggang tiada siapa pun yang ambil tahu.
    Jauh perjalanan anda meminta pendapat penduduk sekitar hingga ke Seri Tanjong? Tahukah anda UMNO Bahagian mengurus penduduk Seri Tanjong sejak setinggan tahun 70an dan diberi tapak kekal atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO. Tak mungkin ada orang Seri Tanjong tidak kenal dengan Aziz Md Derus. Sembahyang pun dimasjid yang sama. Kalau ada pun mungkin satu dua orang baru. Beli tapak dari pemilik asal termasuk Zuraidah Kamaruddin, menumpang tuah, heroin PKR yang tidak laku diAmpang.
    Jika tulisan anda atas arahan orang lain menguna taktik ‘bunuh laku’, menunjukkan anda penuh rela menjadi kaldai. Memang ada gaya kerana anda tidak menguna fikiran waras anda mengikuti perkembangan parti. UMNO sudah mendapat cukup pengajaran dari PRU12. Pemimpin UMNO sudah berjanji – pemilihan calun PRU13 adalah orang yang berkhidmat cemerlang dan diterima oleh pengundi. Bukan berdasarkan apa yang ditulis dalam blog yang tidak tentu hujung dan pangkalnya. Jika anda berfikir blog anda akan mempengaruhi cara pemilihan, memanglah andai keldai, kerana pemikiran dan modus operandi pemimpin UMNO terlalu jauh dari jangkauan pemikiran anda.
    Kerajaan Melayu Melaka dijatuhkan orang seperti anda – Kitol. Hari ini dalam menentukan nasib bangsa UMNO tidak lagi memerlukan orang seperti anda. Jika tidak parti akan hancur. Patut sangat anda istihar tidak lagi jadi ahli.
    Terlajak perahu boleh belok dan patah kebelakang. Terlajak kata badan binasa. Terlajak menuduh melalui tulisan diblog mungkin boleh tulis semula. Itu pun selepas mencermin diri – jika kepala dalam cermin tidak bertanduk. Memerlukan kekuatan semangat dan kejujuran kerana kita perlu mensyukuri apa yang Tuhan masih beri kepada kita, pengunaan fikiran dan semua pancaindera dengan betul sebelum ditamatkan perkhidmatan semua itu oleh NYA kerana salah guna.

    -IQHLAS

    ReplyDelete
  14. Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.
    Penutupan pejabat tersebut pula terpaksa dilakukan setelah berkali-kali mendapat notis dari pemilik kerana sewa mahal yang tertunggak. Bukan sengaja. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul. Patah pinggang tiada siapa pun yang ambil tahu.
    Jauh perjalanan anda meminta pendapat penduduk sekitar hingga ke Seri Tanjong? Tahukah anda UMNO Bahagian mengurus penduduk Seri Tanjong sejak setinggan tahun 70an dan diberi tapak kekal atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO. Tak mungkin ada orang Seri Tanjong tidak kenal dengan Aziz Md Derus. Sembahyang pun dimasjid yang sama. Kalau ada pun mungkin satu dua orang baru. Beli tapak dari pemilik asal termasuk Zuraidah Kamaruddin, menumpang tuah, heroin PKR yang tidak laku diAmpang.

    -IQHLAS

    ReplyDelete
  15. Jika tulisan anda atas arahan orang lain menguna taktik ‘bunuh laku’, menunjukkan anda penuh rela menjadi kaldai. Memang ada gaya kerana anda tidak menguna fikiran waras anda mengikuti perkembangan parti. UMNO sudah mendapat cukup pengajaran dari PRU12. Pemimpin UMNO sudah berjanji – pemilihan calun PRU13 adalah orang yang berkhidmat cemerlang dan diterima oleh pengundi. Bukan berdasarkan apa yang ditulis dalam blog yang tidak tentu hujung dan pangkalnya. Jika anda berfikir blog anda akan mempengaruhi cara pemilihan, memanglah andai keldai, kerana pemikiran dan modus operandi pemimpin UMNO terlalu jauh dari jangkauan pemikiran anda.
    Kerajaan Melayu Melaka dijatuhkan orang seperti anda – Kitol. Hari ini dalam menentukan nasib bangsa UMNO tidak lagi memerlukan orang seperti anda. Jika tidak parti akan hancur. Patut sangat anda istihar tidak lagi jadi ahli.
    Terlajak perahu boleh belok dan patah kebelakang. Terlajak kata badan binasa. Terlajak menuduh melalui tulisan diblog mungkin boleh tulis semula. Itu pun selepas mencermin diri – jika kepala dalam cermin tidak bertanduk. Memerlukan kekuatan semangat dan kejujuran kerana kita perlu mensyukuri apa yang Tuhan masih beri kepada kita, pengunaan fikiran dan semua pancaindera dengan betul sebelum ditamatkan perkhidmatan semua itu oleh NYA kerana salah guna.

    -IQHLAS

    ReplyDelete
  16. Melihat gaya penulisan,aku dapat mengagak siapa di belakang Suara Ampang Point ini.

    Bodohnya korang kalau nak berselindung di belakang blog tanpa rupa,jangan biarkan keldai keldai korang melalak kat kedai kedai kopi isu yang sama.

    Lepas tu post kat blog sebiji sebiji apa yang korang jaja kat kedai kopi.

    Lupa kah korang suatu masa dulu ibarat 'cium molot' ngan Aziz Derus?Entah apa silap,entah apa yang korang tak dapat tiba tiba dia jadi musuh No.1 korang.

    Jadi berhentilah buat keje bodoh ini sbb satu Ampang dah tahu identiti korang.Itu nasihat aku..

    ReplyDelete
  17. ~Bahaya Fitnah~"Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan." (Al-Hujurat : 6)

    ReplyDelete
  18. salam 1 malaysia

    Melihat gaya penulisan,saya melihat ada kebenaran yg di tulis oleh suara ampang point

    Kita minta tuan tuan yg beria sangat menyangkal tuduhan yg di tulis oleh suara ampang point saya mahu lihat seperti,

    1. Dimana letaknya bilik penyelaras dun bukit antarabangsa
    2. Dimana dan bila penyelaras bukit antarabangsa menjalankan aktiviti dun bkt antarabangsa dilaksanakan
    3. Apakah penyelaras sudah pasti UMNO akan pasti menang PRU13 dun bukit antarabangsa

    ada dikalang penulis menyatakan jasa
    Aziz Md Derus telah berpuluh tahun berkhidmat untuk UMNO Ampang. Tak pernah ada gaji tetap dalam jawatan-jawatan yang dipegang. Kedudukan beliau sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian mengatasi tugas sebagai penyelaras dan setiap waktu ada dipejabat UMNO Bahagian. Dengan beban pentadbiran dan aktiviti Bahagian juga dibahunya apakah perlu untuk mengadakan satu penjabat lain untuk tujuan menyelaras tugas di DUN Bukit Antarabangsa.????

    Jawapanya senang saja kpda penulis ini.......
    kalau dikata jasa semua orang umno ada jasa hinggakan yang telah pergi pun ada jasa tapi mereka ini tidak di bayar jasanya ada di kalangan pemimpin kita jasanya di bayar dgn projek dan kalau dikata aziz derus tidak di bayar gaji ramai lagi ketua umno yg tidak di bayar gaji malah tidak ada projek tapi masih berkhidmat dgn umno dan mereka ini lagi lama dari aziz derus,

    kalau tuan kata aziz derus sibuk dgn bahagian saya kata tuan bodoh di dalam mentadbir, kerana setiap persatuan kita ada setiausaha dimana setiausaha bahagian. untuk mentadbir umno dan dun bkt antarabangsa ianya 2 perkara berbeza kita lihat umno dikalangan org umno atau ahli parti tapi mentadbir (penyelaras) dun bkt antarabangsa berlain pulak ianya menyeluruh tidak kira apa parti atau kaum kerana ianya melibatkan masyarakat di bukit antarabangsa ini yg saya katakan berbeza.
    kalau rasa tidak boleh berbuat kedua dua sekali saya cadangkan tuan dan(......)penyelaras letak jawatan sebagai penyelaras dun bukit antarbangsa dan bagi kepada mereka boleh bertanggungjawap menjalankan amanah kepada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tu kalau dia letak jawatan, siapa nk jd penyelaras? kau? amik laaa, ckp mcm org bodoh takde akal. sudah2 lah tu. asik nak cari slh org lain je. kau tu ada menabur bakti ke kpd negara? ada? haihh. taubat2 la weyh

      Delete
  19. sakai lak nak kutok-2 bapak aku !!

    ReplyDelete
  20. kau sape nak kutok bapak aku ? ko da perfect sngt ke ? bapak aku orng baik la !bukan mcm kau , kutok n fitnah org !! tak de keje fitNAH org ? nak aku kutok bapak kau pulak ke ? main fitnah-2 lak ! diri kau dah bgos eh ? kau rajin sgat ke ?! kalau ko fitnah bapak lagi..kirim salam maut la bangang !!!!!!!!!!

    ReplyDelete