Majlis Timbalan Presiden PKR -Penduduk 2000 orang yang datang hanya 12 org saje ..


Open letter to Azmin Ali ADUN BA & MP Gombak

by rights2write
Dear YB Azmin Ali

I do hope this letter finally reaches you through your political network one way or another. My aim is to highlight to you our frustration of the level of service (disservice) from you as an elected MP/ADUN.


The purpose of me writing to you is to remind you that we the people who elected you expect some service. Right now that is sorely missing. As ADUN of BA I expect you to play your part to raise important issues related to BA people in the Dewan or to the State Government. It is the same as for being the MP of Gombak.

What is probably most frustrating is that I sent you several SMS, an email and on twitter asking you to raised some questions relating to the usage of the power of the minister in protecting purchaser interest in Parliament. I did not get any respond from you. Is it so difficult?

Please tell me whom have you seen or what have you done to help your constituents in resolving the abandon housing issues? Your own political party members in BA are the victims of the same project. Please tell me how many minutes of your time that you have spent to help the fate of 2000 property purchasers in Ulu Kelang.

My advice to you is change or be prepared to be changed. Take my word for it.

Begitulah antara rungutan pengundi-pengundi yang telah terpengaruh dengan janji bintang dan bulan oleh YB Jamban aka YB Aiskrim. Sewaktu PRU12 pelbagai janji manis diberikan antaranya untuk mebantu kes 2000 pembeli rumah terbengkalai di Ulu Kelang. Janji punya janji batang hidung pun tak nampak.

Apa lagi bila sebut sahaja YB Jamban nak datang maka berpusu-pusulah dan berduyun-duyun penduduk lari meninggal tapak lawatan kerana sudah meluat dan mungkin juga tidak mahu menyokong mereka yang mengamal seks bebas

Dilaporkan yang terbaru lawatan Timbalan Presiden PKR ke sebuah surau di kawasan Bukit Antarabangsa  hanya 12 orang sahaja yang datang ke majlis tersebut dikawasan perumahan yang mempunyai penduduk hampir 2000 orang. Yang sebetulnya hanya 6 orang penduduk dan bakinya adalah pencacai-pencacai termasuk YB Jamban.

Adehhhh... lawatan yang serupa dahulu ke kawasan yang sama hanya 20 orang sahaja yang datang ke majlis dirasmikan YB Jamban, kali ini 12 orang sahaja. Apa dah jadi YB Jamban? Ada sabotaj ker?

Walaupun YB Jamban aka Yb Aiskrim yang juga Timbalan Presiden PKR tidak sebulu dengan YB Mak Lampir yang juga Ketua Wanita PKR mana mungkin program sebegini tidak dibantu oleh jentera parti yang dilaporkan telah bersiap sedia untuk memenangkan kedua-dua calon ini semula.

Dengar khabar, kawasan yang dilawati oleh YB Jamban ini mempunyai ranting. Namun apa dah jadi dengan ranting tersebut atau sudah patah kena kepak dengan Mak Lampir. Ramai ahli PKR Ampang sedia maklum ranting tersebut adalah orang kuat Azmin, namun mungkin tersebut kerana pelbagai janji manis bulan dan bintang maka ranting tersebut dengan mudahnya dipatahkan oleh Mak Lampir.

Atau mungkin ahli-ahli ranting dan cabang disitu sudak mula muak dengan pemimpin mereka yang cakap tak serupa bikin.

Apakah seorang Timbalan Presiden Parti hadir ke kawasan DUN beliau sendiri hanya 6 orang penduduk sahaja yang meraikan beliau dan itupun ada yang hadir kerana dipaksa hadir. Jika tidak mungkin lawatan YB Jamban ke kawasan itu hanya sekerat dua sahaja yang datang ke majlis.

Apa-apapun yang menjadi mangsa adalah pengundi-pengundi sendiri, baik YB Mak lampir atau YB Jamban kedua-duanya akan menyalahkan kegagalan memasing di dalam gagal menunaikan tanggungjawab kepada pengundi.


1 comment: