ADUN PKR ROMPAK TANAH PUSAKA?

oleh suara ampang point 

"Harapkan pagar, pagar yang makan padi. Mengata dulang paku yang serpih." Perumpaan yang biasa digunakan untuk mengambarkan keperibadian sesorang yang bersikap bermuka-muka di hadapan masyarakat.

Seorang ADUN PKR (Parti Keadilan Rakyat) dilapurkan mempunyai lapuran Polis yang dibuat terhadapnya mengenai perbuatan merompak harta tanah pusaka milik seorang yang berkerluarga di Gombak, Selangor yang mana beliau juga adalah ahli Parlimen di kawasan tersebut..



Difahamkan lapuran polis yang telah dibuat oleh individu tersebut telah menamakan AZMIN BIN ALI, individu yang telah mengambil harta di dalam bentuk seekeping tanah pusaka milik keluarganya yang berkeluasan beberapa hektar di kawasan Gombak.


Apakah ini satu perbuatan merompak harta pengundi sendiri yang telah memberikan kepercayaan kepada pemimpin yang mereka pilih bagi membantu menyelesaikan masalah mereka dengan harapan pemimpin yang telah dipilih itu dapat mempertingkatkan taraf kehidupan masyarakat setempat?

Individu tersebut dilapurkan nyata begitu kecewa dengan sikap dan dolak dalih Azmin Ali yang didakwanya merompak tanah pusaka milik keluarganya untuk kesenangan diri sendiri.

Apakah Azmin Ali seorang yang diberitakan hidup mewah bertindak menindas pengundi-pengundinya sendiri yang tidak semewah beliau?

Apakah ini sikap sebenarnya Azmin Ali yang selama ini disorok daripada pandangan masyarakat mengenai perbuatan dan tindak tanduk beliau yang pandai bermuka-muka di hadapan pengundi sendiri?

1 comment:

  1. Saya cabar Azmin buat lapuran Polis jika ini tidak benar

    ReplyDelete