Anwar Kecut..Lari..

oleh : AU5/1

AMPANG-Niat Anwar Ibrahim memberi ceramah di dewan MPAJ Ampang Ulu (AU5) terpaksa dibatlkan sebaik sahaja dimaklumkan bahawa kehadiran tidak sampai 100 orang. Anwar yang ketika itu sedang berada di atas Duta Ulu Kelang Expressway terpaksa meminta anak beliau Nurul Izzah untuk menggantikan beliau.


Ceramah Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh YB Zailah, ADUN Batu Caves dan YDP PAS Gombak dilihat kekeringan idea serta isu yang dibawa tidak mendapat sambutan penduduk.

Idea Pakatan Rakyat membawa isu pergolakkan dan kejatuhan Presiden Hosni Mubarak jelas sekali menampakkan bahawa sememangnya strategi Pakatan Rakyat selama ini yang mahukan menggunakan kekerasan dan kekacauan sebagai salah satu alat untuk mengambil ailh Kerajaan.

Ini bertentangan dengan laungan yang selalu dijaja di dalam cermah-ceramah mereka bahawa mereka adalah juara kepada sistem demokrasi.

Jelas juga mengapa Pakatan Rakyat terlalu takut dengan 1Malaysia kerana mereka sendiri yang tidak mahukan perpaduan dan takut rakyat di negara ini berada di dalam semangat harmoni dan setiakawan yang tinggi. Inilah lakon layar yang dimainkan oleh Pakatan yang "cakap tidak serupa bikin"!

Inilah realiti pendekatan yang digunakan oleh Pakatan yang lebih banyak membeuruk-burukkan Kerajaan dengan menghasut rakay supaya membenci dan berdemo untuk mengambil alih Kerajaan Persekutuan.
Sistem Demokarasi Raja Berpelembagaan diamalkan dinegara ini adalah sangat berbeza dengan sistem demokrasi yang diamalkan oleh singapura, memberikan kuasa mutlak kepada Presidennya.

Ideologi membawa sistem demokrasi republik jelas dibawa oleh Pakatan yang mempunyai cita-cita menghapuskan kuasa Raja-Raja Melayu sepenuhnya di dalam pentadbiran.

Isu Khusrin sebenarnya mempunyai maksud yang tersirat dan tersurat kepada Anwar Ibrahim yang beriya-iya memegang  kepada intipati"perjanjian syaitan' yang memberikan kuasa atonomi kepada Pulau Pinang.

Anwar Ibrahim telah menipu pengikut-pengikutnya dengan menjanjikan bulan dan bintang dalam pada masa yang sama mengadakan pelbagai perjanjian rahsia dan sulit dengan beberapa pihak untuk mengadaikan negara ini kepada pihak yang berkepentingan.

1 comment:

  1. Salam,
    Bagi negara Singapura, Presidennya tiada mempunyai kuasa mutlak,jawatan presiden hanyalah 'Ceremonial post' sahaja di republik berkenaan. Yang berkuasa adalah Perdana Menterinya. Salam.
    Westaussiemalay

    ReplyDelete