YB Azmin Ali diboikot di Bukit Antarabangsa - Alahai YB!

Open letter to Azmin Ali ADUN BA & MP Gombak

by rights2write
Dear YB Azmin Ali

I do hope this letter finally reaches you through your political network one way or another. My aim is to highlight to you our frustration of the level of service (disservice) from you as an elected MP/ADUN.


The purpose of me writing to you is to remind you that we the people who elected you expect some service. Right now that is sorely missing. As ADUN of BA I expect you to play your part to raise important issues related to BA people in the Dewan or to the State Government. It is the same as for being the MP of Gombak.

What is probably most frustrating is that I sent you several SMS, an email and on twitter asking you to raised some questions relating to the usage of the power of the minister in protecting purchaser interest in Parliament. I did not get any respond from you. Is it so difficult?

Please tell me whom have you seen or what have you done to help your constituents in resolving the abandon housing issues? Your own political party members in BA are the victims of the same project. Please tell me how many minutes of your time that you have spent to help the fate of 2000 property purchasers in Ulu Kelang.

My advice to you is change or be prepared to be changed. Take my word for it.

Dlm perkembangan lain lawatan Azmin ke kawasan beliau sendiri tidak menerima sambutan daripada penduduk-penduduk Bukit Antarabangsa. Sekitar tidak sampai 10 orang yang hadir ke program yang dirasmikan oleh YB Azmin Ali., itu termasuk pembantu Azmin Ali seramai 3 orang.

Ini bukan kali pertama penduduk memboikot Azmin Ali, sebelum ini selang 2 minggu sebelum itu program Azmin Ali yang dijalankan Bukit Antarabangsa hanya mendapat sambutan sekitar tidak sampai 20 orang. Jumlah ini lebih banyak dari program-program yang dianjurkan oleh YB Zuraida yang juga ahli PKR.

Hasil tinjauan dikalangan penduduk-penduduk di sini mendapati ada kebenarannya mengenai apa yang berlaku. Pelbagai isu jelas masih belum diselesaikan seperti yang dijanjikan sebelum ini, khususnya mengenai status projek perumahan yang terbengkalai yang tidak diuruskan penyebab kepada kejadian tanah runtuh di kawasan tersebut.

Begitu juga dengan sikap YB Azmin Ali yang semenjak memenangi pilihanraya di kawasan tersebut sudah jarang kelihatan melawat kawasan dan hanya menyerahkan tugas-tugas beliau kepada wakil-wakil beliau yang jelas lebih banyak menghabiskan masa berlibur dan bersantai di kedai kopi dari melawat penduduk-penduduk.

Ada juga suara-suara dikalangan penduduk-penduduk yang menyamakan sikap YB Azmin sama seperti bekas YB Azman dari Barisan Nasional. Lebih kerap menghilang diri daripada timbul dikalangan penduduk-penduduk.

Apa-apa pun, yang jelas YB Azmin Ali sama seperti juga dengan mereka-mereka yang terdahulu  yang telah memenangi pilihanraya di atas tiket BN di kawasan tersebut. YB Azmin sudah dapat merasa kerusi empuk, duit berkepuk, dahi dah tak perlu kena tepuk, berucap selalu mendapat tepuk maka begitulah YB
...Alahai....

3 comments:

  1. Suka saya sentuh disini sedikti ttg peranan wakil rakyat kira samada dia dari parti mana.

    Paling penting setiap wakil rakyat harus memahami tugas dan tanggungjawab menjaga kawasan termasuk mentadbir dr segi ekonomi, pengurusan penyelesaian masalah dan juga sosio-ekonomi kawasan tersebut.

    Tugas kpd wakil rakyat supaya membentuk satu persekitaran tempat tinggal yang harmoni dan selamat.

    Saya tinggal di Taman TAR di bawah DUN Bkt Antarabangsa. Masalah longkang tersumbat merupakan masalah yang sudah berulang-ulang seolah-olah tiada jalan penyelesaian. Samada wakil rakyat dari Bn atau yang sekarang ini.

    Sebenarnya saya berpendapat bhw wakil rakyat skrn lebih selesa di pejabat dan berpolitik dari mengutamakan keselesaan & kesejahteraan penduduk dibwh pentadbiran beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari Bergabunglah Bersama MandiriQQ, menawarkan Berbagai Jenis Permainan Menarik.
      1 ID untuk 7 PERMAINAN ( NEW GAME : BANDAR SAKONG!!! )
      Dapatkan Berbagai Bonus Menarik dari MandiriQQ..!!
      - Bonus TurnOver 0.5% tiap Minggunya
      - Bonus Referral 20% Dibagikan Setiap Minggunya.
      - Minimal Deposit hanya 20 Ribu
      - Minimal Withdraw hanya 50 Ribu
      Untuk info lebih lanjut Silahkan hubungi Cs MandiriQQ
      PIN BBM : 2BE2B4BA
      Line : mandiri_qq
      yahoo : mandiriqq@yahoo.com
      Link : www.mandirimenang.com

      Delete
  2. Taman TAR dibawah Lembah Jaya YB KHASSIM.

    ReplyDelete